План работы метадычнага фарміравання настаўнікаў- прадметнікаў,настаўнікаў пачатковых класаў на 2018/2019 навучальны год
Зацверджана на пасяджэнні
метадычнага савета
пратакол № 167 ад 03.09.2018
Кіраўнік:
Н.М.Віршыч, настаўніца
рускай мовы і літаратуры
Занятак 1
Дата правядзення: 31.08.2017
Форма правядзення:
інструктыўна- метадычная нарада
Тэма: Нарматыўнае прававое і вучэбна- метадычнае забеспячэнне выкладання прадметаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2018/2019 навучальным годзе.
Мэта: вывучэнне нарматыўных прававых і вучэбна- метадычных дакументаў.
1. Тэарэтычны блок:
1.Азнаямленне з нарматыўна-прававымі актамі, якія рэгулююць дзейнасць устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Грыбоўская Н.М., дырэктар
2.Арганізацыя дзейнасці па вывучэнні інструктыўна-метадычных пісьмаў Міністэрства адукацыі РБ “Аб арганізацыі адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2017/2018 навучальным годзе”, метадычных рэкамендацый па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення вучняў.
Грыбоўская Н.М., дырэктар
3.Аналіз рэзультатаў удзелу ў раённых алімпіядах, абмеркаванне планаў па падрыхтоўцы да школьных і раённых алімпіяд.
Грыбоўская Н.М., дырэктар
4.Абмеркаванне і зацвярджэнне плана работы МА на 2018/2019 навучальны год.
Віршыч Н.М.,
настаўнік рускай мовы і літаратуры
2. Практычны блок:
1. Абмеркаванне асноўных пытанняў адукацыйнага працэцу у 2018/2019 навучальным годзе.
2. Распрацоўка рэкамендацый.
3. Рэфлексія
Спіс літаратуры:
1.Кодекс Республики Беларусь об образовании.- Минск: Нац. Центр правовой информ. Респ. Беларусь, 2011.
2.Інструктыўна- метадычныя пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
3.Метадычнымі рэкамендацыямі па фарміраванні культуры вуснага іпісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі.
4. Перечень учебных предметов, по которым проводятся выпускные экзамены, форм проведения выпускных экзаменов при проведении в 2017/2018 учебном году итоговой аттестации учащихся при освоении содержания образовательных программ общего среднего образования, образовательной программы специального образования на уровне общего среднего образования, утвержденный постановлением Министерства образования Республики Беларусь от 07.07.2017 № 74.
5. Нормы оценки результатов учебной деятельности учащихся общеобразовательных учреждений по учебным предметам, утвержденные приказом Министра образования Республики Беларусь от 29.05.2009 № 674 (с изменениями и дополнениями от 29.09.2010 № 635).
6. Санитарные нормы и правила «Требования для учреждений общего среднего образования», утвержденные постановлением Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 27.12.2012 № 206 (в редакции постановления от 17.05.2017 № 35).
7. Правила безопасности при организации образовательного процесса по учебным предметам (дисциплинам) «Химия» и «Физика» в учреждениях образования Республики Беларусь, утвержденные постановлением Министерства образования Республики Беларусь от 26.03.2008 № 26
Занятак 2
Дата правядзення: 16.01.2019
Форма правядзення:
семінар-практыкум
ТЭМА:Сучасныя падыходы да выкладання вучэбных прадметаў на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Мэта: садзейнічаць павышэнню узроўня тэаретычных ведаў і практычных уменняў педагогаў у вобласці выкладання вучэбных прадметаў на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі з улікам рэалізаваных дыдактычных падыходаў.
1. Тэарэтычны блок:
1.Рэалізацыя сучасных дыдактычных падыходаў пры праектаванні і правядзенні вучэбных заняткаў на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Станчыц С.С.,
настаўнік пачатковых класаў
2.Асаблівасці кампетэнтнасна-арыентаваных заданняў, умовы іх выкарыстання пры арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроку і кантролю іх вучэбных дасягненняў.
Базык А.В.,
настаўнік пачатковых класаў
2. Практычны блок:
2.1. Наведванне адкрытага ўроку ў 2 класе. Самааналіз і аналіз.
Гаштольд І.Б.,
настаўнік пачатковых класаў
3. Рэфлексія
Спіс літаратуры:
- Запрудскі, Н. І. Сучасныя адукацыйныя тэхналогіі / Н. І. Запрудскі. – Мінск: Сэр – Віт, 2003. 224 с.
- Ильин, Е. П. Мотивация и мотивы/ Е.П.Ильин. - СПб.:, Питер, 2004.
- Кашлеў, С.С. Сучасныя тэхналогіі педагагічнага працэсу / С.С. Кашлеў. – Мінск: Універсітэцкае, 2000. – 154с.
- Запрудский, Н. И. Моделирование и проектирование авторских дидактических систем / Н. И. Запрудский. – Минск : «Сэр-Вит», 2008.
- Запрудский, Н. И. Современные школьные технологии-2 / Н. И. Запрудский. – Минск : Сэр-Вит, 2010. – 256с. – (Мастерская учителя).
- Кортелева, Л.С. Творческие задания на уроках литературного чтения / Л.С. Кортелева // Пачатковая школа. – 2014. – №8. – С. 12-14.
- Сергеев, И. С. Как реализовать компетентностный подход на уроке и во внеурочной деятельности: практическое пособие / И. С. Сергеев, В. И. Блинов. – М. : АРКТИ, 2007.
Занятак 3
Дата правядзення: 05.04.2019
Форма правядзення:
праблемны семінар
Тэма: Стварэнне мадэлі сучаснага ўрока. Раскрыццё творчага патэнцыялу настаўнікаў і вучняў. Фарміраванне і развіццё прадметных, міжпрадметных і асобасных кампетэнцый вучняў у працэсе навучання.
Мэта: фарміраванне прафесійнай кампетэнтнасці педагогоў праз засваенне сучасных адукацыйных тэхналогій.
1. Тэарэтычны блок :
1.1. Сутнасць кампетэнтнаснага падыходу ў выкладанні вучэбнага прадмета, спосабы яго рэалізацыі. Метады і сродкі фарміравання прадметных кампетэнцый вучняў.
Латарэвіч Л.Э.,
настаўнік працоўнага навучання
1.2. Патрабаванні да вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбным прадмеце. Выкарыстанне заданняў, якія патрабуюць прымянення засвоеных ведаў, уменняў і навыкаў для вырашэння вучэбна-пазнавальных і практычных задач.
Віршыч Н.М.,
настаўнік рускай мовы і літаратуры
2. Практычны блок:
2.1.Наведванне адкрытых урокаў і іх самааналіз, аналіз.
Халява К.І.,
настаўнік матэматыкі
2.2. Майстар- клас “Рэалізацыя кампетэнтнаснага падыходу ў працэсе навучання вучэбным прадметам”.
Віршыч Н.М.,
настаўнік рускай мовы і літаратуры
3 Рэфлексія
Спіс літаратуры:
1. Кашлев С.С.Современные технологии педагогического
процесса/С.С.Кашлев.Мн.,2002.
2. Кныш,М.Свята жаданай сустрэчы: патрабавнні да сучаснага
ўрока//М.Кныш// Роднае слова.2005.№1-5.
3. Байденко В.И. Концептуальная модель государственных образовательных стандартов в компетентностном формате. Материалы к методологическому семинару. М., Исследовательский центр качества подготовки специалиста МИСИС, 2005.
4. Башарина А.В. Влияние процессов глобализации на образовательное пространство России [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.naukapro.ru/konf2008/bash.htm.
5. Бермус А. Г. Проблемы и перспективы реализации компетентностного подхода в образования [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.bestreferat.ru/referat-78164.html.
6. Лебедев О.Е. Компетентностный подход в образовании [Электронный ресурс].// Школьные технологии. -2004. -№5. -С.3-12. - Режим доступа: http://www.orenipk.ru/seminar/ lebedev.htm.
7. Селевко Г.К. Компетентности и их классификация // Народное образование, 2008. - № 4.
Занятак 4
Дата правядзення: 23.05.2019
Форма правядзення:
ярмарка ідэй
ТЭМА: Бесперапынная самаадукацыя педагогаў – ключ да поспеху вучня і настаўніка на ўроку.
Мэта: садзеянне развіццю асобы педагога, вывучэнне асноўных накірункаў дзейнасці педагогаў па развіцці прафесійнай пазіцыі.
1. Тэрэтычны блок:
1. Творчая справаздача па тэме самаадукацыі членаў МА.
2. Майстар- клас «Прымяненне інтэрактыўных метадаў навучання на ўроках”.
Базык А.В.,
настаўнік пачатковых класаў
3. Аналіз работы МА, пастаноўка задач на 2018/2019 навучальны год .
Віршыч Н.М.,
настаўнік рускай мовы і літаратуры
4.Планаванне работы метадычнага аб’яднання на 2018/2019 навучальны год.
Віршыч Н.М.,
настаўнік рускай мовы і літаратуры
2.Практычны блок:
1.Выстава творчых работ вучняў і настаўнікаў.
2. Распрацоўка рэкамендацый на 2019/2020 навучальны год.
Віршыч Н.М.
настаўнік рускай мовы і літаратуры
3. Рэфлексія