План работы метадычнага фарміравання класных кіраўнікоў
на 2018/2019 навучальны год
Зацверджана на пасяджэнні
метадычнага савета
пратакол № 03.09.2018
Кіраўнік:
Базык Аксана Віктараўна,
настаўнік пачатковых класаў
Занятак 1
Дата правядзення: 30.08.2018
Форма правядзення: інструктыўна- метадычная нарада
Тэма: Нарматыўна-прававая і плануючая дакументацыя класнага кіраўніка ў 2018/2019 навучальным годзе
Мэта: вывучэнне нарматыўных прававых дакументаў і плануючай дакументацыі
І. Тэарэтычны блок :
1. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі выхаваўчай, ідэалагічнай і сацыяльнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2018/2019 навучальным годзе”: нарматыўна-прававое, навукова-метадычнае і кадравае забеспячэнне ідэалагічнай і выхаваўчай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі.
Грыбоўская Н.М., дырэктар
2. Метадычныя рэкамендыцыі аб правядзенні інфармацыйных і класных гадзін ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі.
Гаштольд І.Б., класны кіраўнік 2 класа
3. Метадычныя рэкамендацыі па прымяненню крытэрыяў і паказчыкаў эфектыўнасці ідэалагічнай і выхаваўчай работы з навучэнцамі ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі.
Базык А.В., кіраўнік МА класных кіраўнікоў
4. Метадычныя рэкамендацыі па правядзенню ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі 1 верасня першага ўрока і мерапрыемстваў, прысвечаных Дню ведаў.
Віршыч Н.М., класны кіраўнік 6 класа
ІІ. Практычны блок
1. Выпрацоўка рэкамендацый.
ІІІ. Рэфлексія
Спіс літаратуры:
- Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі выхаваўчай, ідэалагічнай і сыцыяльнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2018/2019 навучальным годзе”.
2. Метадычныя рэкамендацыі па правядзенню ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі 1 верасня першага ўрока і мерапрыемстваў, прысвечаных Дню ведаў.
Занятак 2
Дата правядзення: 14.12.2018
Форма правядзення: абмен вопытам
Тэма: Арганізацыя сістэмы работы класнага кіраўніка па грамадзянскаму і патрыятычнаму выхаванню – прыярытэтная задача сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы.
Мэта: удасканаленне форм і метадаў дзейнасці класнага кіраўніка па арганізацыі работы грамадзянскага і патрыятычнага выхавання дзяцей.
І.Тэарэтычны блок :
1. Асноўныя накірункі работы класнага кіраўніка па грамадзянскаму і патрыятычнаму выхаванню навучэнцаў.
Латарэвіч Л.Э., класны кіраўнік 8 класа
2. Сістэма работы класнага кіраўніка па ўключэнню навучэнцаў у сацыяльную дзейнасць з мэтай фарміравання актыўнай грамадзянскай пазіцыі і атрымання вопыту канструктыўнага рашэння сацыяльных праблем.
Віршыч Н.М., класны кіраўнік 6 класа
3. Арганізацыя і правядзенне сацыяльна значных культурных мерапрыемстваў, накіраваных на захаванне гісторыка-культурнага наследдзя, выхаванне любові да Айчыны, а таксама падтрымку творчых ініцыятыў дзяцей і моладзі.
Базык А.В., кіраўнік МА класных кіраўнікоў
ІІ. Практычны блок:
1. Наведванне выхаваўчага мерапрыемства па грамадзянска-патрыятычнаму выхаванню ў 9 класе.
Кульніс С.М., класны кіраўнік 9 класа
ІІІ. Рэфлексія
Спіс літаратуры:
1. Арлова, Г. П. Народная педагогіка як сродак выхавання вучняў / Г. П. Арлова. – Мн., 2009. – 283 с.
2.Богданович, О. Н. Воспитательная деятельность в общеобразовательных учреждениях / О. Н. Богданович. – Мозырь: Белый ветер, 2008. – 165 с.
3. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі выхаваўчай, ідэалагічнай і сыцыяльнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2018/2019 навучальным годзе”.
4. Рэкамендацыі па выкарыстанню дзяржаўнай сімволікі ва ўстановах адукацыі.
4. Праграма бесперыпыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь на 2016 – 2020 гг.
Занятак 3
Дата правядзення: 19.04.2019
Форма правядзення: семінар-практыкум
Тэма: Выхаванне школьнікаў: кампетэнтнасны падыход.
Мэта: удасканаленне прафесійнага майстэрства класнага кіраўніка па пытанню выхавання навучэнцаў на аснове матывацыйнага і дзейнаснага кампанентаў кампетэнтнаснага падыходу.
І. Тэарэтычны блок :
1. Мэтавы, змястоўны, аператыўна-дзейнасны кампаненты выхавання школьнікаў з улікам кампетэнтнаснага падыходу.
Чакавая А.Л., класны кіраўнік 3 класа
2. Сістэма работы па выхаванню малодшых школьнікаў на кампетэнтнаснай аснове.
Гаштольд І.Б., класны кіраўнік 2 класа
3. Педагагічныя сродкі фарміравання ў навучэнцаў сацыяльна значных матываў і ўключэнне іх у практычную дзейнасць розных накірункаў.
Сільвановіч А.А., класны кіраўнік 5 класа
ІІ. Практычны блок:
1. Наведванне выхаваўчага марапрыемтва ў 1 класе.
Дмухоўская А.В., класны кіраўнік 1 класа
ІІІ. Рэфлексія
Спіс літаратуры:
1. Глинский, А. А. Реализация компетентностного подхода в образовательном процессе / А. А. Глинский // Пачатковае навучанне: сям’я, дзіцячы сад, школа. – 2014. - № 6. – С. 12 – 21.
2. Концепция непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи // нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. – 2015. - № 19. – С. 3 – 41.
3. Хуторской, А. В. Компетентностный подход в обучении : науч.-мет. Пособие. – М. : Эйдос : Изд-во Ин-та образования человека, 2013. – 73 с.
4. Чумакова, С. П. Теоретические основы воспитания младших школьников / С. П. Чумакова. – 2-е изд., испр. – Могилев : Могилев. гос. ун-т им. А. А. Кулешова, 2017. – 200 с.
Занятак 4
Датаправядзення: 17.05.2019
Форма правядзення: метадычны дыялог
Тэма: Аналіз работы метадычнага фарміравання і вызначэнне шляхоў павышэння эфектыўнасці яго дзейнасці
Мэта: аналіз эфектыўнасці работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў у 2018/2019 навучальным годзе
І. Тэарэтычны блок:
1. Аналіз работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў за 2018/ 2019 навучальны год і вызначэнне напрамкаў метадычнай работы ў 2019/2020 навучальным годзе.
Базык А.В., кіраўнік МА класных кіраўнікоў
ІІ. Практычны блок:
1. Прэзентацыя работ па самаадукацыі.
ІІІ. Рэфлексія